سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه انتخابات روز جمعه سرنوشت‌سازترین انتخابات کشور است، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند به کسی رای بدهیم که دشمن از او در هراس باشد و راهکار حل مشکلات را در گفتگوی با دشمن نبیند؛ رای دادن روز جمعه سرنوشت ساز ترین انتخابات کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل در جشن عید مباهله حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که در مسیر معنوی ما راه هایی وجود دارد که اگر ابتدای کار باشیم ممکن است راه را به اشتباه برویم، اظهار داشت: برخی از راه ها را بزرگانی رفته، بدان عمل کردند و به مقاماتی دست یافته‌اند؛ لذا این راه ها تجربه شده است؛ به عنوان مثال آیت الله بهاء الدینی گوهر نادری بودند که حالت خیر خواهی برای دیگران را مهمترین عامل نورانیت باطن خود ذکر می‌کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه به تجربیات نورانی و معنوی آیت‌الله بهاءالدینی اشاره و با بیان این که اگر ما در این مسیر قدم برداریم به حد لیاقت و ظرفیتمان دست خواهیم یافت، اظهار داشت: سلمان فارسی، ابوذر، مقداد، عمار یاسر و میثم تمار که نامشان در تاریخ ماند، در سایه‌سار همنشینی و اخوت با امیرالمومنین علی علیه اللسلام بود؛ سلمان فارسی به مقامات بلند معنوی از جمله اسم اعظم الهی که مخفی است، دست یافته بود.

وی با بیان این که انسان ممکن‌الوجود تاب تحمل عظمت اسم اعظم را ندارد و انبیا با تمسک بدان بیماران را شفا و مردگان را زنده می کردند، اظهار داشت: حضرت عیسی(ع) با آن مقام بلندشان دو اسم الهی از ۷۳ اسم را درک کرده بودند؛ حال آن که امیرالمومنین علی علیه السلام تمام اسماء الهی را درک کرده بودند؛ کسی که به اسم اعظم دست یابد، می‌تواند در سنت‌های الهی دنیا مداخله نماید.

حجت الاسلام والمسلمین توکل با اشاره به این که تمام ایمان ۱۰ درجه است، که مقداد به ۸ درجه، ابوذر به ۹ درجه و سلمان فارسی به همه ۱۰ درجه ایمان دست یافته در قله ایمان به همه چیز اشراف داشت، خاطرنشان کرد: میثم تمار که از نظر ایمانی پائین‌تر از مقداد قرار می گیرد، آینده رویدادها را به وضوح می دید.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن تأکید بر این نکته که مقامات معنوی آسان به دست نیامده، نیازمند شب زنده داری است، اظهار داشت: کسی که همت و تلاش و سختی بکشد درب‌های نورانیت الهی پیش رویش باز خواهد شد، انسان فقط با در محضر خدا بودن و عشق به اهل بیت علیهم السلام به این مقامات دست پیدا می کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به روایتی با این مضمون که جناب سلمان که این همه مقامات دارد، چه کار کرد که خدا این همه درب ها را پیش رویش باز نمود و به این همه مقامات دست یافت، اظهار داشت: جناب سلمان در بیان نخستین مولفه موثر می فرمایند، دنبال علم و عالم بودم تا بصیرتم ارتقا یابد؛ هر جا سفره علمی پهن بود، در آنجا حاضر شدم تا در اقدام به کارها با بصیرت‌تر عمل کنم.

حجت الاسلام والمسلمین توکل افزود: برای قدم نهادن در مسیر معرفت الله باید به خود مراجعه کنیم که آیا به این کارها آراسته شده ایم یا نه؛ باید این داشته ها را ایجاد و در خود تقویت کنیم و بدانیم همه آنچه را که خدا به ما داده، مبتنی بر ملاک هایی اعطا نموده است و اگر ملاک ها در ما از بین برود، هر آنچه اعطا نموده را از ما پس خواهد گرفت. خیال نکنیم اگر مقاماتی داریم از ما نمی گیرند؛ این مقامات به ملاک تقواست و اگر تقوا برود همه را از ما می‌گیرند.

وی به روایت «فَقْـدُ الْبَـصَرِ أَهْوَنُ مِنْ فِقْـدانِ الْبَـصیرَةِ» اشاره و با بیان این که نابینایی، آسان تر و قابل تحمل تر از نداشتن بینش و بصیرت است، خاطرنشان کرد: اگر بصیرت نباشد، فرد همچون ابن ملجم لعنت الله که نجات قرآن را در شهادت علی علیه السلام می‌دید، نور را ظلمت و ظلمت را نور می پندارد.؛ کور به کسی نمی گویند که چشم نداشته باشد، بلکه کور کسی است که بصیرت نداشه باشد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش پایانی سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره و در تبیین ویژگی نامزد اصلح اظهار داشت: باید دنبال افرادی برویم که در مسیر شهید رئیسی و همچون ایشان خستگی ناپذیر باشند و درد دین، داعیه پاسداری از خون شهدا و صیانت از بیت المال داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین توکل افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند به کسی رای بدهیم که دشمن از او در هراس باشد و راهکار حل مشکلات را در گفتگوی با دشمن نبیند؛ این رای دادن روز جمعه دومی ندارد و سرنوشت ساز ترین انتخابات کشور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha